Saturday, August 21, 2010

Fly..........

Assalamualaikum...wbt...

"Salam ramadhan kepada semua..klu dikira dengan kalendar hijrah 10 hari kita berpuasa, erm..cakap sal puasa, mesti la semua orang ada cerita kan...so aku nak berkongsi secebis sisipan masa lampau aku dulu.....cita ni jadik masa aku kat asrama dulu...........................''

Aku ngan kawan-kawan time tu form 4, biasa la bila dah form 4 ni dah kira antara ''otai'' la gak kt hostel tuh, yala form 5 dah nk dekat SPM..so apa2 hal kes budak2 junior wat hal ni kirim kat dak form 4 la nak settle kan..hehe..tp aku xterlibat ar..aku baik..haha...Tah bapa hari puasa tah time tuh,,aku rasa lapaq sangat..aku pon ajak la kawan2 aku ni fly gi mamak dekat pekan tepeng, kalu jalan tak jauh sangat dalam 10 minit sampai la..mamak tu memang popular masa zaman aku dulu skrg ni dah xdak..asal aku pon xtou..kadang rindu gak, sebab banyak kenangan kat situ, kantoi ngan warden lah, kawan2 aku gaduh la, tempat men snooker pon kt situ, macam2 lagi la pengalaman kt mamak palaniapa tu.. berbalik pada cerita aku tadi, lepas ja aku hasut-hasut kawan2 aku ni ajak kua, kami plan fly ikot jalan belakang sekolah,klu nk fly sorang memang xdak lah..belakang sekolah aku tuh ada rumah usang..dah berapa ratus taun tah rumah tuh..memang usang gila..kadang tempat port dak2 isap dadah yg gi sana...lepas je lompat pagar belakang hostel yang semakin lama semakin mencium bumi tuh kami pon terus lari mencanak lah, takot pak guard nampak..hehe..seingat aku time tu kawan2 aku yang ikot hafizuddin a.k.a din kalut, ilham (tuli), panjang, tarzan, n 2, 3 orang lagi dak form 5 yang agak boring kot nak stdy depa pon join..jam masa tu lebih kuang kol 12 lebih...samapai ja mamak, yang nak makn suma pi makan yang nak gi cc gi cc, yang nk gi men snooker gi men snooker, asal kol 2 suma dh stndby blik..aku ng tuli ni g makan,memang mamat ni kaki makan, badan xpayah cita la macam mana..huhu..sori ilam..aku pon makan n sembang2 ng ilam nih...kol 2 ja kami gerak balik...

sampai ja dekat belakang hostel aku macam ternampak ada lembaga dekat blok A..pendek ja lembaga tuh,,,aku cakap kt din kalut, ''weh din hang nmpak apa aku nampak???'' ''mana apa dia din kalut sahut'', ''tuh dekat tingkat aspuri tuh...''aku menyambung,, ''wey..aku nampak....''kata din kalut nih..''jOm pi tengok dekat jOm''..ilam cuba mengajak...aku ngan depa pon apa lagi..lari sepantas kambing yang takOt kena ayaq..makin kami dekat kami perlahan kan langkah...makin pelan,,pelan.......wOi !!! hang buat apa??? din kalut sergah...adus...apa din buat ni...dalam hati aku nak ja terajang din ni...mana taknya nanti pak guard dengaq tak mampos?? rupa2nya ada budak yang tengah mengendap aspuri time tuh...dak tu lari lintang pukang trOs ilang dari pandangan, ilam nampak dia masOk salah satu bilik kt blok A,,aku ng dak2 ni pOn terus lari masOk dalam panjat pagar xingat time tuh,,calar2 pi la kaki asal dapat tangkap sapa yang mengendap tuh..aku yakin dak blok A gak...seblom sampai blok A kami suma mengata kt si din kalut ni...''hg ni memang kalut la din, hg pi gerkah buat pa??, baik kita tangkap dia masa dia dok mengendap tadi...'' din diam,,dia trOs lari ke blok A dengan niat dapat cari dak yang mengendap tuh...aku follow..din memang kalut..dia mendahului kami sampai bilik yang ilam nampak dak tu masok...

kat blok A tu suma dak form 1 ng form 2 ja...tak laen xbukan mesti dak2 blok ni yang wat kerja terkutuk tuh..aku pon check la dak ni sorang2 suh suma bangun...tengok badan sapa berpeluh,,dak2 ni dah lempang2 dah sekor2 sebab nak bagi mengaku..tapi suma tak mengaku...
last2 ada sorang budak ni, aku lupa nama dia, dia cakap kat aku yang ada sorang budak dia nampak masa budak tu masok...rupa2nya budak tu katil dia atas (double decker) atas katil ada lubang, ikot lubang tu la dia kuaq pi ikot koridor belakang...last2 dapat gak tangkap dak yang mengendap nih..seingat aku depa panggil dia acap, dak baik...tak penah la nak kata dia ni jahat ka apa ka, memang baik..tp rupa2nya baik dekat depan ja,kt belakang macam hantu....hai..apa nak jadi la...pagi tu apa lagi..dak2 form 5 yang tengah boring stdy tuh, memang dah lama xbelasah budak...ilam, din hantaq budak tu g bilik form 5...aku balik bilik..sebab ngantok gila..kompom dak tu kena belasah....

keesokan paginya...macam biasa ada roll call..suma kena turun...dak form 3 sampai form 5 nak gi sek..dak2 form 1 ng form 2 kena rool call gak aku perhati...acap...macam biasa...lebam pipi, badan aku tengok lembik..lebam kat badan aku tak tou...mungkin esok ok la tu...

dan keesokan harinya...roll call lagi pagi tuh aku perhati...acap...macam biasa...acap??acap dah xdak???

''dia dah ...................''

Acap maafkan kami...

kami tidak sengaja...

aku menyesal....


aku belalang sebab tu aku boleh fly......

4 comments:

  1. acap kau ostel..malu..hehe..nk wat cna sendirik cari nahas...nyesak aku...nyesal x jumpa n nasihat dia...mungkin akan lebih baik dan jadi budak yg berguna..heh...

    ReplyDelete
  2. pe jd kat acap 2???

    ReplyDelete
  3. dia kuaq hostel..malu dOng..aku menyesal..xseampay nk nasihat dia..hehe...

    ReplyDelete
  4. ooOO..ingt dh arwah kne blacah..hehe,,,xguna menyesal,,

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Nak Dikata Yang Lain??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...