Thursday, December 2, 2010

Masa Itu Nyawa


Assalamualaikum...wbt..


Orang kata. Masa Itu EMAS.
bagi ku Masa itu bukan EMAS. tapi masa itu NYAWA.
ia lebih berharga dari emas. Emas boleh di cari dan diganti. namun masa?
tepuk dada. buka minda.
Sahabat. rakan. kawan. hargailah masa kita.
tak semua masa berlalu pergi.
tapi satu masa pasti ia akan berhenti.






Aku. masih lemah.
masih mencari arah. walaupun usia dimamah masa.
kebudak-budakan masih ada pada mulut. hati dan mata.
namun melangkah perlahan mencari dewasa.
ujian di depan perlu aku duga. tapi masih belum cukup aku bersedia.
mampukah aku menghargai masa?
ianya ada di dada dan minda.


Aku menghargai masa.
namun bukan setiap masa aku menjadi yang setia.
kadang aku terjatuh. tersungkur. terlajak masa.
namun aku hargainya dengan tangan.
kidal bukan dominanku. tapi kanan sentiasa menjadi pilihan menulis, melukis, mengira.
aku hargai masa. jam tangan ku pautkan pada tangan kanan ku.
kerna AL'-ASHR (masa) termaktub dalam AL-Quran.
mungkin ada yang sama dengan ku. namun alasannya pasti berbeza atau sama.
namun kita tak serupa. mungkin pada MASA atau waktunya.



Aku tahu. bukan lama MASA ku berada di sini.
biar pun lama. belum tentu semua suka, sayang, minat, benci. marah pada aku.
namun itu lah aku. aku juga manusia luar biasa tidak lari dari membuat salah.
jika khilaf itu adalah pada mu. berikan kata pada ku dengan selembut kata.
agar aku juga dapat membalasnya lembutnya bicara.
andai aku membuatkan diri mu berasa selesa.
senyumlah pada ku sentiasa. agar ku tahu. dirimu bahagia.






Belalang -----------> jangan buang MASA dengan tidor aja..!

3 comments:

  1. hehehe..dunia dah terbalik..bangun!BANGUN!

    ReplyDelete
  2. hadi.sementare masih ade...blnjela mira pija hat.

    ReplyDelete
  3. demi MASA..carilah keredhaan ALLAh..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Nak Dikata Yang Lain??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...