Thursday, November 4, 2010

Iman dan Islam

Assalamualaikum...wbt...

Hari ni hari yang indah bak kata blogger nyongatthesky.blogspot.com tuh..haha..mana taknya cuti katakan, aku ng kawan-kawan sampai dah tak tau nak buat apa..erm..kat sini aku ingin berkongsi ngan hangpa semua iaitu mengenai sediki sebanyak mengenai pertanyaan Sahabat kepada Nabi kita, Nabi Muhammad SAW, sedikit sebanyak apa yang dah aku pelajari dan baca, sedikit sebanyak yang dapat aku kongsi akan aku kongsikan dalam blog nih sebagai rujukan dan mengambil manfaat dari apa yang disampaikan, insyaAllah, dalam mengejar dunia, aku juga ingin menuju akhirat..kepada semua yang mengikuti blog aku ini, harap dapat berkongsi ilmu bersama, insyaAllah. apa yang kita baca, kita dapat ilmunya eloklah kita berkongsi bersama agar pahala dan ilmu itu kembali kepada kita jua kelak. insyaAllah.


Soalan sahabat :
"Amalan apakah yang paling banyak pahalanya dalam Islam?"


Jawapan Nabi :
"memberi makanan dan mengucapkan salam kepada orang yang kamu kenal mahupun tidak kenal"


Penerangan :
Nabi SAW memberikan jawapan kepada orang yang bertanya dengan memberikan makanan dan memberi salam, kerana manfaat kedua-duanya kembali kepada manusia dan dengan kedua-dua itulah keamanan akan tersebar di permukaan bumi Allah ini.

















Belalang cuba amalkan....insyaAllah !

2 comments:

  1. *kepada mana-mana pihak yang bekenaan, jika sebarang penulisan di blog ini dapat membuatkan mana-mana pihak tidak berpuas hati, saya akan segera mendelete post-post bekenaan. saya memohon maaf andai melanggar hak cipta tepelihara pihak bekenaan. saya hanya pemblog amatur yang hanya ingin berkongsi ilmu. sebarang ulasan dan pertanyaan bolehlah dikomen diruangan ini.

    ReplyDelete
  2. its ok..de sOund sistem berbunyi ke? =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Nak Dikata Yang Lain??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...