Monday, October 18, 2010

Kau Tahu...setelah Aku Tahu...

Assalamualaikum...wbt...

Kadang, manusia baru mengerti sesuatu bila sesuatu itu ''terjelapuk'' atas kepala sendiri, padahal benda yang berlaku tu dah berlaku pada orang lain..."dulu ramai kini sorang, dulu mamai kini mata bulat macam beruang.." baru nampak setiap benda tak mungkin kekal selamanya..manusia kerap berubah..sebab tu lah ada pepatah mengatakan sedangkan "pantai pun berubah apatah lagi....." ermm...siapa yang pOwer Bahasa Melayu tau la nak sambung...kadang, kita yang memilih jalan sendiri sedangkan ramai lagi yang boleh memberi erti, kadang sebesar gunung depan mata tapi layan macam habuk belakang kepala...biasa lah hidup ni ada naik ada turunnya...kata orang bukan hutan "hidup ini umpama rOda" biasa la selalu disanjung...sampai satu masa mungkin dipijak...bukan aku kata tapi itu hukum karma, lumrah dunia...pemimpin mana yang kekal merdeka? kecuali Nabi ku Muhammad SAW..hanya Yahudi yang tak menyanjunginya...AKU? bukan aku tidak mengambil peduli...tapi KAU sewaktu AKU seperti KAU ada pedulinya pada AKU? mata ada dua tapi saja melihat dengan satu mata...ada nak dengar cerita? jauh kaki melangkah macam nak mengejar dunia...Apa-apa pun KAU TAHU....SETELAH AKU TAHU....

.....................................................................................

KAU TAHU...SETELAH AKU TAHU...

Mulanya aku pun tak mengerti mengapa?kenapa?bagaimana? kadang cuba tok cari jawapanya...aku menyerah..hanya pada yang SATU aku berserah...jangan mudah melatah...
dunia siapa saja buat salah...aku, kau, dia...semua hanya rambut sama hitam...tapi hati?merah?hitam?biru? kau saja yang tahu...ambil berat tak salah kan? bukan kena bayaran, tambah pulak nak rasa beban, bukan kau yang tanggung segala pesanan...cuma pengubat teman...dengan alam boleh bersahabat, tapi sampai bila alam boleh membantu kau memapah tulang empat kerat?

.....................................................................................

KAU TAHU...SETELAH AKU TAHU....

Selesai? belum selagi hati tak tenang..selagi tidur xkenyang, selagi mandi tak lena, selagi makan tak basah...berjalan biarlah kehujung dunia, tapi rumah Allah jarang berkunjung apa gunanya...bukan AKU sempurna, cuma berpesan pada diri ini juga..nikmat Allah bukan hanya pada sebesar kapas tetapi kering laut jika airnya dijadikan dakwat tiada pOkok jika dijadikan kertas...KAU TAHU...SETELAH AKU TAHU...sampai sini tirai ku berlabuh...Kerna Muazzin Melaungkan azan Subuh....


.....................................................................................



Belalang Tahu....Setelah Belalang Tahu....

4 comments:

  1. urmmm,,saudara authOr,,agak pening utk phm,,bOleh bg kesimpulan utk Post ni x? Agak rumit bagiku untuk memahaminya,, =)

    ReplyDelete
  2. any : saya ja yg tahu..haha...

    ReplyDelete
  3. xsalah berkOngsi kn?,,ok, its ur privacy,,=)

    ReplyDelete
  4. explisit...xleh dihebahkan...hehe...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Nak Dikata Yang Lain??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...